امروزه خرید شارژر فست شارژ برای دستگاه‌های سامسونگ و اپل و شیائومی به یک واقعیت انکار‌ناپذیر تبدیل شده و از آن برای افزایش سرعت شارژ کردن گوشی استفاده می‌گردد با وجود تکنولوژی Fast Charger که در اکثر گوشی‌های هوشمند این قابلیت وجود دارد و گوشی‌های هوشمند با این هدف طراحی شدند.

جهت افزایش و سرعت بخشیدن به شارژ گوشی هوشمند می‌بایست آمپر و ولتاژ بیشتری به باتری وارد کرد ولی وارد آمدن ولتاژ بیشتر سبب گرم شدن باتری گشته و در نتیجه باعث کاهش طول عمر و احتمالاً آتش گرفتن باتری می‌گردد.

قبل از خرید شارژر فست شارژ باید بدانید

در گوشی‌های فست شارژ سامسونگ و اپل و شیائومی و کابل شارژ مخصوص آن با دارا بودن چیپست و فناوری‌هایی ‌که در این گوشی‌ها وجود دارد دیگر با افزایش توان ورودی نمی‌تواند باعث خراب شدن باتری گوشی گردد.

اگر نگران باتری گوشی خود هستید با انتخاب و خرید شارژر فست شارژ دیگر هیچ مشکلی برای باتری گوشی شما ایجاد نخواهد شد اما نکته مهم این است که شما از قابلیت فست شارژ گوشی خود اطمینان داشته باشید اگر از تکنولوژی شارژ سریع گوشی خود اطلاعی ندارید می‌توانید این موضوع را به راحتی متوجه شوید.

خرید شارژر فست شارژ

چگونه می‌توانیم از فست شارژ بودن گوشی خود اطلاع یابیم.

می‌توان گفت امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند جدید از جمله گوشی‌های سامسونگ و هواوی دارای پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم میباشند ولی با همه این وجود اگر هنوز هم اطلاعی از فست شارژ بودن گوشی خود ندارید و نمی‌دانید که آیا گوشی شما از این نوع تکنولوژی پشتیبانی میکند یا نه بهتر است از خرید شارژر فست شارژ منصرف شوید ولی برای فهمیدن آن به راحتی می‌توان شارژر موبایل خود را بررسی کنید.

این را نیز بگوییم که تمام موبایل‌ها که دارای ورودی تایپ سی می‌باشند فست شارژ هستند و حتی برخی نمونه‌های معمولی مثل S8 این تکنولوژی را پشتیبانی می‌کند. و در ساعت‌های هوشمند اپل تنها شارژر 5 وات مغناطیسی قابل بهره است.

علامت فست شارژ بر روی بدنه گوشی‌های سامسونگ و هواوی و می‌توان گفت همه برند‌های دیگر وجود دارد. علت نوشته شدن عبارت Adaptive Fast Charging بر روی بدنه شارژر‌ها دلیل و پشتیبانی از تکنولوژی فست شارژ می‌باشد و چنانچه در تلفن همراهتان گزینه خاموش و روشن کردن قابلیت فست شارژ را یافتید دلیل بر این است که گوشی شما از این نوع تکنولوژی پشتیبانی خواهد کرد، و می‌توانید برای خرید شارژر فست شارژ برای سامسونگ و اپل و شیائومی قدم بردارید.

البته توجه به این نکته بسیار مهم می‌باشد که بررسی نمودن عبارت Asaptive Fast Charging و همینطور علامت Fast Charger که به شکل یک آیکون جرقه یا رعدوبرق می‌باشد برای تشخیص فست‌شارژ بودن در همه شارژر‌ها صدق نمی‌کند چراکه توجه به این عبارت تنها در زمانی که می‌خواهید آگاهی یابید که آیا قابلیت شارژر سریع توسط شارژر اورجینالتان پشتیبانی می‌شود یا خیر مدنظر می‌باشد.

در غیر این صورت اگر که قصد خرید شارژر فست شارژ دارید با بررسی کامل محصول مورد نظر اطمینان حاصل نمایید چرا که شارژرهای تقلبی نیز ممکن است این نوشته بر روی شارژر را دارا باشند و تنهایی این نوشته و همچنین آیکون جرقه یا رعدوبرق نشان‌دهنده اصالت کالا نمی‌باشد بنابراین از انتخاب شارژرهای تقلبی و فیک جداً پرهیز خودداری فرمایید.

آیا خرید شارژر فست شارژ برای همه دستگاه‌ها توصیه می‌شود؟

احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که با تمام شدن شارژ گوشیتان از شخصی درخواست شارژر نمایید و متوجه شوید که شارژر موبایل آن فست شارژ بوده و نمی‌توانید که از آن استفاده نمایید اما این سوال ممکن است برای همه به وجود آید که امکان خرید شارژر فست شارژ برای گوشی‌های معمولی وجود دارد یا خیر؟ و یا اینکه این نوع شارژر‌ها برای گوشی‌های معمولی مضر نمی‌باشد.

بسیاری بر این معتقدند که شارژر‌های فست شارژ با ولتاژ بالا به گوشی، باعث افزایش دادن سرعت شارژ می‌شوند و شارژر‌هایی‌ که از تکنولوژی فست شارژ استفاده می‌کنند برای گوشی‌های معمولی مناسب نبوده و مضر می‌باشند اما در واقع اینگونه نمی‌باشد چراکه اساس تکنولوژی شارژ سریع برای همه گوشی‌ها از ولتاژ بالا و یکسانی استفاده نمی‌کند. و خرید شارژر فست شارژ برای موبایل‌های قدیمی مانعی ندارد.

عده‌ای هم بر این باور هستند که می‌توانند کمی‌ زودتر گوشی‌هایی ‌را که قابلیت شارژ سریع ندارند را با شارژر فست شارژ، شارژ نمایند و این باور اشتباهی می‌باشد به دلیل متفاوت بودن ولتاژ ورودی و خروجی گوشی و شارژر پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از شارژر گوشی خودتان استفاده نمایید اگر از شارژر اصلی گوشی خودتان استفاده نمی‌کنید با مراجعه به صفحه خرید و یا فروشگاه علی پخش می‌توانید به خرید شارژر فست شارژ مورد نظر خود با قیمت مناسب اقدام نمایید.

خرید شارژر فست شارژ

خرید شارژر فست شارژ یا معمولی

آیا گوشی شما از نوع فست شارژ است یا از نوع معمولی؟ همانطور که گفته شد هر شارژری را به هر گوشی موبایلی نمی‌توان زد و می‌توان گفت شاید خیلی مواقع استفاده از شارژر‌های مختلف دلیلی بر آسیب دیدن باتری گوشیتان می‌باشد باطری گوشی‌ها به دو نوع لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری تقسیم می‌شوند که توسط شارژر قابلیت شارژ شدن را دارا می‌باشند بنابراین به لحاظ نوع شارژ، باتری‌ها به دو نوع باتری‌های معمولی و باتری شارژ سریع تقسیم می‌شوند.

کمی ‌قبل گوشی‌های هوشمند را با شارژ‌رهای معمولی شارژ می‌کردیم و اطلاعاتی در مورد شارژ سریع نداشتیم و خرید شارژر فست شارژ در آن زمان غیر ممکن بود و برای اولین بار شرکت آمریکایی کوالکام مفهوم شارژ سریع را در بین مردم ابداع نمود با طراحی شدن شارژ سریع، به تامین برق بیشتر از منبع تغذیه می‌پردازد تا با بیشترین سرعت باتری را شارژ نماید در صورتیکه شارژر‌های معمولی با مقدار جریان ثابت و کافی به شارژ کردن گوشی می‌پردازد.

برای شارژ باتری گوشی هوشمند نیاز به ولتاژ مشخصی از شارژ داریم در شارژر‌های معمولی که با مقدار ولتاژ و جریان ثابتی همین طور سرعت نرمال به شارژ کردن گوشی می‌پردازند این حالت را شارژر معمولی می‌گویند.

شارژ سریع یا شارژ توربو به حالتی گفته می‌شود که شارژ بیش از مقدار مشخص ولتاژ تامین میکند و با تولید کردن جریان الکتریکی بیشتر نسبت به حالت عادی باعث می‌شود که گوشی ما نسبت به قبل سریع‌تر شارژ شود، به همین علت عده‌ای دست به خرید شارژر فست شارژ برای کاهش اتلاف زمان می‌زنند.

شارژر سریع دارای عملکردی به شکل زیر می‌باشد:

  1. 0 تا ۵۰ درصد گوشی‌ها با بیشترین سرعت ممکن شارژ می‌گردند و امکان دارد در حدود نیم ساعت به ۵۰ درصد ظرفیت گوشیتان برسد.
  2. ۵۰ تا ۸۰ درصد کمی ‌سرعت کمتر گردیده ولی سرعت بیشتری به نسبت شارژرهای معمولی دارد.
  3. ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سرعت آن کم شده و می‌توان گفت با شارژر‌های معمولی سرعت مشابه دارد.

خرید هندزفری اصلی آیفون

با قابلیت پشتیبانی گوشیتان از تکنولوژی شارژ سریع اگر احساس می‌کنید سرعت شارژ شدن گوشی شما دیگر نسبت به گذشته نمی‌باشد احتمالا ممکن است قابلیت Fast Charger گوشیتان خاموش باشد و یا آداپتورتان خراب شده است که مجبور به خرید شارژر فست شارژ می‌باشید.

مزایای خرید شارژر فست شارژ

  1. شارژر فست شارژ: سرعت در دنیای امروزی حرف اول را می‌زند برای صرفه‌جویی کردن در زمان خود استفاده از شارژرهای فست شارژ بهترین گزینه می‌باشد، خصوصاً زمانی که شارژ گوشیتان در هنگام کار کردن تمام می‌شود و یا زمان‌هایی ‌که خیلی عجله دارید. گوشی‌های هوشمند که در حال حاضر موجود می‌باشند با دارا بودن باتری‌های بزرگتر ظرفیت شارژی بسیار بالاتری را دارا هستند و می‌توانید با خرید شارژر فست شارژ گوشیتان را در کمتر از ۲ ساعت شارژ نمایید. به جای اینکه با استفاده از شارژر‌های معمولی که 2 تا 4 ساعت برای شارژ کامل گوشی زمان نیاز دارد وقت خود را هدر دهید.
  2. شارژر هوشمند: برای کاهش دمای باطری در طول شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند که با قابلیت سخت‌افزارها و نرم‌افزارها ارتقا یافتند وقتی در حین شارژ گوشی شما به دمای بسیار بالایی رسید با کاهش یافتن سطح ولتاژ گرمای کمتری تولید می‌گردد و دمای باتری را به سطح معمول و نرمالی باز می‌گرداند که این از منافع خرید شارژر فست شارژ به‌شمار می‌رود درواقع با این کار از هر نوع آسیب احتمالی به اجزای داخلی گوشی جلوگیری به عمل آمده و مانع از گرم شدن بیش از اندازه و تورم باتری می‌گردد.
  3. قابلیت شارژ معمولی: گاهی ممکن است زمان مورد نیازبرای شارژ کردن گوشی‌تان داشته باشید در این حالت می‌توان برای افزایش دادن عمر باتری‌تان گوشی خود را به طور معمولی شارژ نمایید ولی اصلاً نیازی به تهیه نمودن دو مدل شارژر نیست در واقع ما فست شارژرها را تنها با چند اقدام ساده به شارژر معمولی تبدیل می‌نماییم کافیست به تنظیمات گوشی مراجعه نموده و تنظیمات باتری را انتخاب کرده و فست شارژ را غیرفعال نمایید.

خرید شارژر فست شارژ

معایب خرید شارژر فست شارژ

  1. از اولین مشکل پس از خرید شارژر فست شارژ می‌توان به کاهش عمر باتری اشاره نمود، مکانیزم‌هایی‌ برای کنترل کردن دما در گوشی‌های هوشمند جدید وجود دارد ولی با مشکل پیدا کردن باتری گوشی‌تان ممکن است این مکانیسم به درستی عمل نکند که در این صورت نباید از فست شارژ استفاده نمایید چرا که در این صورت باعث آسیب رساندن به باتری گوشی شده و همین امر گوشی شما را از کار می‌اندازد درواقع با شارژ و تخلیه مکرر تعداد سیکل‌های تخلیه شارژ کاهش باتری را به همراه داشته و همین امر دلیلی بر کاهش عمر باتری می‌باشد.
  2. عدم پشتیبانی همه گوشی‌ها: قابلیت فست شارژ در همه‌ی گوشی‌های هوشمند وجود ندارد و با مدل و نوع گوشی نوع شارژ نیز متفاوت می‌باشد، بنابراین از خرید شارژر فست شارژ برای هر مدل از دستگاهی پرهیز کنید.

تفاوت آداپتور فست شارژ و معمولی: جریان برق توسط آداپتور از طریق رابط تامین می‌شود که در ادامه آن انرژی را به ولتاژ تغییر می‌دهد کاربرد‌های آداپتور بسیار متنوع می‌باشد آداپتور‌هایی‌که برای شارژ کردن گوشی استفاده می‌شود را شارژر یا به صورت علمی‌(AC Adapter) می‌گویند از جمله اطلاعات جزئی که به شکل برچسب بر روی آداپتور قرار می‌گیرد مربوط است.

به مهمترین آنها که راجع به ولتاژ(v) و جریان(A) است معمولاً در آداپتورهای شارژر معمولی از جریان 1 آمپر پشتیبانی می‌گردد و اگر جریان 2 یا بالاتر از ۲ آمپر باشد آداپتور فست شارژ می‌باشد. آداپتور فست به لحاظ نوع تکنولوژی یک چیپست بیشتر دارد. آداپتور فست شارژ از آداپتور معمولی بزرگتر بوده ومی‌توان گفت تقریباً همه آداپتورهای نسل جدید دارای قابلیت fast charge می‌باشند. و اگر چنین کله شارژی دارید نیازی به خرید شارژر فست شارژ ندارید.

خرید شارژر سریع اصل با کابل مناسب

از جمله لوازم مصرفی کابل‌های شارژ می‌باشد و حتما خرید شارژر سریع اصل با کابل مناسب انجام شود که در بسیاری از مواقع این کابل ‌شارژ‌ها عمر چندان طولانی نخواهند داشت و باید هر چند وقت یکبار به تهیه کابل جدید اقدام نماییم ودر این بین برخی شرکت‌ها کابل و آداپتور را به همراه گوشی ارائه نمی‌دهند و باید خودمان شارژر تهیه کنیم در هنگام خرید کابل شارژ باید به تناسب کابل و گوشیمان توجه نماییم چرا که برخی از گوشی‌ها فست شارژ را پشتیبانی نمیکنند.

و خرید یک کابل معمولی کافی می‌باشد و از طرفی انتخاب کابل برای گوشی فست شارژ دشوار می‌باشد به خاطر اینکه تشخیص دادن کابل فست شارژ و معمولی کمی ‌دشوار می‌باشد، بنابراین یکی از اقدامات لازم پس از خرید شارژر فست شارژ تهیه سیم مناسب با دقت فراوان است.

گوشی‌ها با مدل‌های مختلف و برند‌های متفاوت دارای کابل‌های شارژ متفاوتی هستند توجه نمودن به دو فاکتور در تشخیص نوع کابل شارژ بسیار حائز اهمیت می‌باشد: استاندارد سرعت کابل و نوع رابط یا کانکتور کابل، که به تازگی برخی‌ اسمارت فون‌ها تنها از پورت تایپ سی برخوردار هستند و تنها هندزفری Type-C قابلیت پشتیبانی ‌آن‌ها را دارد.

خرید شارژر فست شارژ

خرید شارژر فست شارژ با گارانتی یک سال

شما می توانید خرید شارژر فست شارژ در اینجا انجام دهید تا خیالتان از بابت اصالت و اورجینال بودن راحت باشد و مامی محصولات از گارانتی یک سال برخوردار هستند که در صورت رخ دادن خرابی تنها با اطلاع دادن به ما بصورت رایگان برایتان تعویض خواهیم نمود.

استانداردهای سرعت کابل USB که شامل:

USB1.X، سرعت آن MbpS 1.5 بوده است و جزء اولین استانداردی است که برای سرعت کابلهای USB تعریف شده بود و منسوخ شده می‌باشد.

USB1.1، نسخه بروز شده USB1.X هست و سرعت آن MBPS12 و همانند USB1.X دیگر استفاده نمی‌شود.

USB2.0، این نسخه سرعت بالا‌تر از USB1.1 دارد و می‌توان گفت هنوز برخی از شارژرهای قدیمی ‌و فلشها از این نوع استاندارد پیروی می‌کنند با آمدن نسخه USB 3.X دیگر از نسخه USB2.0 در لوازم دیجیتال و الکترونیک استفاده نگردید.

USB3.X، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ این ورژن آخرین استاندارد برای سرعت USB محسوب می‌شود که توانست سرعت خود را به ۲۰ مگابایت بر ثانیه ارتقا دهد اکثر گوشی‌های جدید از این استاندارد برای کابل‌های خود استفاده می‌کنند که پس از معرفی این استاندارد خرید شارژر فست شارژ توسط مردم استارت خورد.

USB4.0، می‌توان جزء جدیدترین و بهترین استانداردهایی که برای سرعت کابل معرفی شده است محسوب شود که سرعتی ۴۰ مگابایت برثانیه دارد البته که در حال حاضر این استاندارد منتشر نشده است.

در اینجا تنها کله شارژ به فروش می رسد و اگر کاربر Apple هستید و قصد خرید کابل شارژ آیفون را دارید همین حالا بجنبید!

خرید شارژر فست شارژ

قیمت و خرید شارژر فست شارژ

به دلیل تنوع بسیار زیاد شارژرهای موجود در بازار و اینکه روزانه ما چندین بار با این وسیله سر و کار داریم به ما می‌فهماند که باید در هنگام خرید این وسیله دقت بسیاری حتی بر قیمت شارژر فست شارژ داشته باشیم.

کیفیت محصول: شارژ‌رهای اصلی دارای کیفیت عالی و استحکام خوبی می‌باشند جهت تشخیص دادن شارژر اصلی از تقلبی به بخش‌های بالایی و لبه‌های شارژر توجه نمایید و این از دیگر نکاتی است که باید قبل از خرید شارژر فست شارژ به یاد داشته باشید، شارژرهای تقلبی ناهموار بوده و پلاستیک اضافه دارند در زمان خرید آن‌ها را بررسی نمایید.

ولتاژ خروجی: بیشتر وسایل الکتریکی دارای ولتاژ ۵ ولت می‌باشند پس برای این که خسارت‌های جبران ناپذیری به تلفن همراه شما وارد نگردد به بررسی این پارامتر دقت نمایید.

داغ شدن شارژر: اگر شارژر شما بیش از اندازه داغ می‌شود دلیل بر بی‌کیفیت بودن آن می‌باشد داغ شدن اندک شارژر طبیعی است ولی اگر گرما به حدی است که دست شما را می‌سوزاند نشان از تقلبی بودن شارژر شما می‌باشد.

کابل شارژر: کابل‌هایی‌که از مقاومت خوبی برخوردار نیستند به مرور زمان قطع می‌گردند و آسیب‌هایی را به گوشی شما وارد می‌آورند، با این وجود بعد از خرید شارژر فست شارژ حتما کابل اصلی تهیه نمایید.

انتخاب نوع شارژر: با توجه به همه مطالبی که در مورد انتخاب نوع شارژر در این مقاله مطرح گردید خرید شارژر‌های فست شارژ که با توجه به دغدغه‌های زندگی‌های امروزی و نداشتن وقت کافی می‌توانند در مدت زمان کمی ‌گوشی شما را شارژ نمایند و در مدیریت امور روزه‌مره سهولت را به عمل خواهد آورد.

دیگر نگران کمبود وقت در زمان که نیاز به گوشی دارید نباشید می‌توانید با خرید شارژر‌های اصلی و باکیفیت از سایت و یا فروشگاه علی پخش به راحتی و با صرف اندک زمانی انواع مختلف و مدل‌های متنوعی را انتخاب نموده و سپس اقدام به خرید شارژر فست شارژ کنید سپس همان را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول: 

چرا به خرید شارژر فست شارژ توصیه شده است؟

آداپتور شارژ سریع قادر است دستگاهتان را در مدت کوتاه تری شارژ نماید بدون اینکه آسیبی به باتری وارد شود به همین علت است که به خرید شارژر فست شارژ توصیه شده است.

برای انتخاب شارژر فست شارژ به چه نکاتی توجه نماییم؟

قبل از انتخاب باید خروجی برق شارژر را در نظر بگیرید که اگر مقدار توان برق وارده به موبایل بیش از حد نصاب باشد منجر به خراب شدن باتری خواهد شد.

آیا کلگی Fast Charge برای آیفون مناسب است؟

تنها مدل‌های آیفون 8 به بعد به نسخه شارژ سریع مجهز شده اند، پس این نکته را در رابطه با خرید شارژر آیفون به یاد داشته باشید.

امروزه خرید شارژر فست شارژ برای دستگاه‌های سامسونگ و اپل و شیائومی به یک واقعیت انکار‌ناپذیر تبدیل شده و از آن برای افزایش سرعت شارژ کردن گوشی استفاده می‌گردد با وجود تکنولوژی Fast Charger که در اکثر گوشی‌های هوشمند این قابلیت وجود دارد و گوشی‌های هوشمند با این هدف طراحی شدند.

جهت افزایش و سرعت بخشیدن به شارژ گوشی هوشمند می‌بایست آمپر و ولتاژ بیشتری به باتری وارد کرد ولی وارد آمدن ولتاژ بیشتر سبب گرم شدن باتری گشته و در نتیجه باعث کاهش طول عمر و احتمالاً آتش گرفتن باتری می‌گردد.

قبل از خرید شارژر فست شارژ باید بدانید

در گوشی‌های فست شارژ سامسونگ و اپل و شیائومی و کابل شارژ مخصوص آن با دارا بودن چیپست و فناوری‌هایی ‌که در این گوشی‌ها وجود دارد دیگر با افزایش توان ورودی نمی‌تواند باعث خراب شدن باتری گوشی گردد.

اگر نگران باتری گوشی خود هستید با انتخاب و خرید شارژر فست شارژ دیگر هیچ مشکلی برای باتری گوشی شما ایجاد نخواهد شد اما نکته مهم این است که شما از قابلیت فست شارژ گوشی خود اطمینان داشته باشید اگر از تکنولوژی شارژ سریع گوشی خود اطلاعی ندارید می‌توانید این موضوع را به راحتی متوجه شوید.

خرید شارژر فست شارژ

چگونه می‌توانیم از فست شارژ بودن گوشی خود اطلاع یابیم.

می‌توان گفت امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند جدید از جمله گوشی‌های سامسونگ و هواوی دارای پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع و شارژ بیسیم میباشند ولی با همه این وجود اگر هنوز هم اطلاعی از فست شارژ بودن گوشی خود ندارید و نمی‌دانید که آیا گوشی شما از این نوع تکنولوژی پشتیبانی میکند یا نه بهتر است از خرید شارژر فست شارژ منصرف شوید ولی برای فهمیدن آن به راحتی می‌توان شارژر موبایل خود را بررسی کنید.

این را نیز بگوییم که تمام موبایل‌ها که دارای ورودی تایپ سی می‌باشند فست شارژ هستند و حتی برخی نمونه‌های معمولی مثل S8 این تکنولوژی را پشتیبانی می‌کند. و در ساعت‌های هوشمند اپل تنها شارژر 5 وات مغناطیسی قابل بهره است.

علامت فست شارژ بر روی بدنه گوشی‌های سامسونگ و هواوی و می‌توان گفت همه برند‌های دیگر وجود دارد. علت نوشته شدن عبارت Adaptive Fast Charging بر روی بدنه شارژر‌ها دلیل و پشتیبانی از تکنولوژی فست شارژ می‌باشد و چنانچه در تلفن همراهتان گزینه خاموش و روشن کردن قابلیت فست شارژ را یافتید دلیل بر این است که گوشی شما از این نوع تکنولوژی پشتیبانی خواهد کرد، و می‌توانید برای خرید شارژر فست شارژ برای سامسونگ و اپل و شیائومی قدم بردارید.

البته توجه به این نکته بسیار مهم می‌باشد که بررسی نمودن عبارت Asaptive Fast Charging و همینطور علامت Fast Charger که به شکل یک آیکون جرقه یا رعدوبرق می‌باشد برای تشخیص فست‌شارژ بودن در همه شارژر‌ها صدق نمی‌کند چراکه توجه به این عبارت تنها در زمانی که می‌خواهید آگاهی یابید که آیا قابلیت شارژر سریع توسط شارژر اورجینالتان پشتیبانی می‌شود یا خیر مدنظر می‌باشد.

در غیر این صورت اگر که قصد خرید شارژر فست شارژ دارید با بررسی کامل محصول مورد نظر اطمینان حاصل نمایید چرا که شارژرهای تقلبی نیز ممکن است این نوشته بر روی شارژر را دارا باشند و تنهایی این نوشته و همچنین آیکون جرقه یا رعدوبرق نشان‌دهنده اصالت کالا نمی‌باشد بنابراین از انتخاب شارژرهای تقلبی و فیک جداً پرهیز خودداری فرمایید.

آیا خرید شارژر فست شارژ برای همه دستگاه‌ها توصیه می‌شود؟

احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که با تمام شدن شارژ گوشیتان از شخصی درخواست شارژر نمایید و متوجه شوید که شارژر موبایل آن فست شارژ بوده و نمی‌توانید که از آن استفاده نمایید اما این سوال ممکن است برای همه به وجود آید که امکان خرید شارژر فست شارژ برای گوشی‌های معمولی وجود دارد یا خیر؟ و یا اینکه این نوع شارژر‌ها برای گوشی‌های معمولی مضر نمی‌باشد.

بسیاری بر این معتقدند که شارژر‌های فست شارژ با ولتاژ بالا به گوشی، باعث افزایش دادن سرعت شارژ می‌شوند و شارژر‌هایی‌ که از تکنولوژی فست شارژ استفاده می‌کنند برای گوشی‌های معمولی مناسب نبوده و مضر می‌باشند اما در واقع اینگونه نمی‌باشد چراکه اساس تکنولوژی شارژ سریع برای همه گوشی‌ها از ولتاژ بالا و یکسانی استفاده نمی‌کند. و خرید شارژر فست شارژ برای موبایل‌های قدیمی مانعی ندارد.

عده‌ای هم بر این باور هستند که می‌توانند کمی‌ زودتر گوشی‌هایی ‌را که قابلیت شارژ سریع ندارند را با شارژر فست شارژ، شارژ نمایند و این باور اشتباهی می‌باشد به دلیل متفاوت بودن ولتاژ ورودی و خروجی گوشی و شارژر پیشنهاد می‌کنیم تا جایی که امکان دارد از شارژر گوشی خودتان استفاده نمایید اگر از شارژر اصلی گوشی خودتان استفاده نمی‌کنید با مراجعه به صفحه خرید و یا فروشگاه علی پخش می‌توانید به خرید شارژر فست شارژ مورد نظر خود با قیمت مناسب اقدام نمایید.

خرید شارژر فست شارژ

خرید شارژر فست شارژ یا معمولی

آیا گوشی شما از نوع فست شارژ است یا از نوع معمولی؟ همانطور که گفته شد هر شارژری را به هر گوشی موبایلی نمی‌توان زد و می‌توان گفت شاید خیلی مواقع استفاده از شارژر‌های مختلف دلیلی بر آسیب دیدن باتری گوشیتان می‌باشد باطری گوشی‌ها به دو نوع لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری تقسیم می‌شوند که توسط شارژر قابلیت شارژ شدن را دارا می‌باشند بنابراین به لحاظ نوع شارژ، باتری‌ها به دو نوع باتری‌های معمولی و باتری شارژ سریع تقسیم می‌شوند.

کمی ‌قبل گوشی‌های هوشمند را با شارژ‌رهای معمولی شارژ می‌کردیم و اطلاعاتی در مورد شارژ سریع نداشتیم و خرید شارژر فست شارژ در آن زمان غیر ممکن بود و برای اولین بار شرکت آمریکایی کوالکام مفهوم شارژ سریع را در بین مردم ابداع نمود با طراحی شدن شارژ سریع، به تامین برق بیشتر از منبع تغذیه می‌پردازد تا با بیشترین سرعت باتری را شارژ نماید در صورتیکه شارژر‌های معمولی با مقدار جریان ثابت و کافی به شارژ کردن گوشی می‌پردازد.

برای شارژ باتری گوشی هوشمند نیاز به ولتاژ مشخصی از شارژ داریم در شارژر‌های معمولی که با مقدار ولتاژ و جریان ثابتی همین طور سرعت نرمال به شارژ کردن گوشی می‌پردازند این حالت را شارژر معمولی می‌گویند.

شارژ سریع یا شارژ توربو به حالتی گفته می‌شود که شارژ بیش از مقدار مشخص ولتاژ تامین میکند و با تولید کردن جریان الکتریکی بیشتر نسبت به حالت عادی باعث می‌شود که گوشی ما نسبت به قبل سریع‌تر شارژ شود، به همین علت عده‌ای دست به خرید شارژر فست شارژ برای کاهش اتلاف زمان می‌زنند.

شارژر سریع دارای عملکردی به شکل زیر می‌باشد:

  1. 0 تا ۵۰ درصد گوشی‌ها با بیشترین سرعت ممکن شارژ می‌گردند و امکان دارد در حدود نیم ساعت به ۵۰ درصد ظرفیت گوشیتان برسد.
  2. ۵۰ تا ۸۰ درصد کمی ‌سرعت کمتر گردیده ولی سرعت بیشتری به نسبت شارژرهای معمولی دارد.
  3. ۸۰ تا ۱۰۰ درصد سرعت آن کم شده و می‌توان گفت با شارژر‌های معمولی سرعت مشابه دارد.

خرید هندزفری اصلی آیفون

با قابلیت پشتیبانی گوشیتان از تکنولوژی شارژ سریع اگر احساس می‌کنید سرعت شارژ شدن گوشی شما دیگر نسبت به گذشته نمی‌باشد احتمالا ممکن است قابلیت Fast Charger گوشیتان خاموش باشد و یا آداپتورتان خراب شده است که مجبور به خرید شارژر فست شارژ می‌باشید.

مزایای خرید شارژر فست شارژ

  1. شارژر فست شارژ: سرعت در دنیای امروزی حرف اول را می‌زند برای صرفه‌جویی کردن در زمان خود استفاده از شارژرهای فست شارژ بهترین گزینه می‌باشد، خصوصاً زمانی که شارژ گوشیتان در هنگام کار کردن تمام می‌شود و یا زمان‌هایی ‌که خیلی عجله دارید. گوشی‌های هوشمند که در حال حاضر موجود می‌باشند با دارا بودن باتری‌های بزرگتر ظرفیت شارژی بسیار بالاتری را دارا هستند و می‌توانید با خرید شارژر فست شارژ گوشیتان را در کمتر از ۲ ساعت شارژ نمایید. به جای اینکه با استفاده از شارژر‌های معمولی که 2 تا 4 ساعت برای شارژ کامل گوشی زمان نیاز دارد وقت خود را هدر دهید.
  2. شارژر هوشمند: برای کاهش دمای باطری در طول شارژ سریع در گوشی‌های هوشمند که با قابلیت سخت‌افزارها و نرم‌افزارها ارتقا یافتند وقتی در حین شارژ گوشی شما به دمای بسیار بالایی رسید با کاهش یافتن سطح ولتاژ گرمای کمتری تولید می‌گردد و دمای باتری را به سطح معمول و نرمالی باز می‌گرداند که این از منافع خرید شارژر فست شارژ به‌شمار می‌رود درواقع با این کار از هر نوع آسیب احتمالی به اجزای داخلی گوشی جلوگیری به عمل آمده و مانع از گرم شدن بیش از اندازه و تورم باتری می‌گردد.
  3. قابلیت شارژ معمولی: گاهی ممکن است زمان مورد نیازبرای شارژ کردن گوشی‌تان داشته باشید در این حالت می‌توان برای افزایش دادن عمر باتری‌تان گوشی خود را به طور معمولی شارژ نمایید ولی اصلاً نیازی به تهیه نمودن دو مدل شارژر نیست در واقع ما فست شارژرها را تنها با چند اقدام ساده به شارژر معمولی تبدیل می‌نماییم کافیست به تنظیمات گوشی مراجعه نموده و تنظیمات باتری را انتخاب کرده و فست شارژ را غیرفعال نمایید.

خرید شارژر فست شارژ

معایب خرید شارژر فست شارژ

  1. از اولین مشکل پس از خرید شارژر فست شارژ می‌توان به کاهش عمر باتری اشاره نمود، مکانیزم‌هایی‌ برای کنترل کردن دما در گوشی‌های هوشمند جدید وجود دارد ولی با مشکل پیدا کردن باتری گوشی‌تان ممکن است این مکانیسم به درستی عمل نکند که در این صورت نباید از فست شارژ استفاده نمایید چرا که در این صورت باعث آسیب رساندن به باتری گوشی شده و همین امر گوشی شما را از کار می‌اندازد درواقع با شارژ و تخلیه مکرر تعداد سیکل‌های تخلیه شارژ کاهش باتری را به همراه داشته و همین امر دلیلی بر کاهش عمر باتری می‌باشد.
  2. عدم پشتیبانی همه گوشی‌ها: قابلیت فست شارژ در همه‌ی گوشی‌های هوشمند وجود ندارد و با مدل و نوع گوشی نوع شارژ نیز متفاوت می‌باشد، بنابراین از خرید شارژر فست شارژ برای هر مدل از دستگاهی پرهیز کنید.

تفاوت آداپتور فست شارژ و معمولی: جریان برق توسط آداپتور از طریق رابط تامین می‌شود که در ادامه آن انرژی را به ولتاژ تغییر می‌دهد کاربرد‌های آداپتور بسیار متنوع می‌باشد آداپتور‌هایی‌که برای شارژ کردن گوشی استفاده می‌شود را شارژر یا به صورت علمی‌(AC Adapter) می‌گویند از جمله اطلاعات جزئی که به شکل برچسب بر روی آداپتور قرار می‌گیرد مربوط است.

به مهمترین آنها که راجع به ولتاژ(v) و جریان(A) است معمولاً در آداپتورهای شارژر معمولی از جریان 1 آمپر پشتیبانی می‌گردد و اگر جریان 2 یا بالاتر از ۲ آمپر باشد آداپتور فست شارژ می‌باشد. آداپتور فست به لحاظ نوع تکنولوژی یک چیپست بیشتر دارد. آداپتور فست شارژ از آداپتور معمولی بزرگتر بوده ومی‌توان گفت تقریباً همه آداپتورهای نسل جدید دارای قابلیت fast charge می‌باشند. و اگر چنین کله شارژی دارید نیازی به خرید شارژر فست شارژ ندارید.

خرید شارژر سریع اصل با کابل مناسب

از جمله لوازم مصرفی کابل‌های شارژ می‌باشد و حتما خرید شارژر سریع اصل با کابل مناسب انجام شود که در بسیاری از مواقع این کابل ‌شارژ‌ها عمر چندان طولانی نخواهند داشت و باید هر چند وقت یکبار به تهیه کابل جدید اقدام نماییم ودر این بین برخی شرکت‌ها کابل و آداپتور را به همراه گوشی ارائه نمی‌دهند و باید خودمان شارژر تهیه کنیم در هنگام خرید کابل شارژ باید به تناسب کابل و گوشیمان توجه نماییم چرا که برخی از گوشی‌ها فست شارژ را پشتیبانی نمیکنند.

و خرید یک کابل معمولی کافی می‌باشد و از طرفی انتخاب کابل برای گوشی فست شارژ دشوار می‌باشد به خاطر اینکه تشخیص دادن کابل فست شارژ و معمولی کمی ‌دشوار می‌باشد، بنابراین یکی از اقدامات لازم پس از خرید شارژر فست شارژ تهیه سیم مناسب با دقت فراوان است.

گوشی‌ها با مدل‌های مختلف و برند‌های متفاوت دارای کابل‌های شارژ متفاوتی هستند توجه نمودن به دو فاکتور در تشخیص نوع کابل شارژ بسیار حائز اهمیت می‌باشد: استاندارد سرعت کابل و نوع رابط یا کانکتور کابل، که به تازگی برخی‌ اسمارت فون‌ها تنها از پورت تایپ سی برخوردار هستند و تنها هندزفری Type-C قابلیت پشتیبانی ‌آن‌ها را دارد.

خرید شارژر فست شارژ

خرید شارژر فست شارژ با گارانتی یک سال

شما می توانید خرید شارژر فست شارژ در اینجا انجام دهید تا خیالتان از بابت اصالت و اورجینال بودن راحت باشد و مامی محصولات از گارانتی یک سال برخوردار هستند که در صورت رخ دادن خرابی تنها با اطلاع دادن به ما بصورت رایگان برایتان تعویض خواهیم نمود.

استانداردهای سرعت کابل USB که شامل:

USB1.X، سرعت آن MbpS 1.5 بوده است و جزء اولین استانداردی است که برای سرعت کابلهای USB تعریف شده بود و منسوخ شده می‌باشد.

USB1.1، نسخه بروز شده USB1.X هست و سرعت آن MBPS12 و همانند USB1.X دیگر استفاده نمی‌شود.

USB2.0، این نسخه سرعت بالا‌تر از USB1.1 دارد و می‌توان گفت هنوز برخی از شارژرهای قدیمی ‌و فلشها از این نوع استاندارد پیروی می‌کنند با آمدن نسخه USB 3.X دیگر از نسخه USB2.0 در لوازم دیجیتال و الکترونیک استفاده نگردید.

USB3.X، از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ این ورژن آخرین استاندارد برای سرعت USB محسوب می‌شود که توانست سرعت خود را به ۲۰ مگابایت بر ثانیه ارتقا دهد اکثر گوشی‌های جدید از این استاندارد برای کابل‌های خود استفاده می‌کنند که پس از معرفی این استاندارد خرید شارژر فست شارژ توسط مردم استارت خورد.

USB4.0، می‌توان جزء جدیدترین و بهترین استانداردهایی که برای سرعت کابل معرفی شده است محسوب شود که سرعتی ۴۰ مگابایت برثانیه دارد البته که در حال حاضر این استاندارد منتشر نشده است.

در اینجا تنها کله شارژ به فروش می رسد و اگر کاربر Apple هستید و قصد خرید کابل شارژ آیفون را دارید همین حالا بجنبید!

خرید شارژر فست شارژ

قیمت و خرید شارژر فست شارژ

به دلیل تنوع بسیار زیاد شارژرهای موجود در بازار و اینکه روزانه ما چندین بار با این وسیله سر و کار داریم به ما می‌فهماند که باید در هنگام خرید این وسیله دقت بسیاری حتی بر قیمت شارژر فست شارژ داشته باشیم.

کیفیت محصول: شارژ‌رهای اصلی دارای کیفیت عالی و استحکام خوبی می‌باشند جهت تشخیص دادن شارژر اصلی از تقلبی به بخش‌های بالایی و لبه‌های شارژر توجه نمایید و این از دیگر نکاتی است که باید قبل از خرید شارژر فست شارژ به یاد داشته باشید، شارژرهای تقلبی ناهموار بوده و پلاستیک اضافه دارند در زمان خرید آن‌ها را بررسی نمایید.

ولتاژ خروجی: بیشتر وسایل الکتریکی دارای ولتاژ ۵ ولت می‌باشند پس برای این که خسارت‌های جبران ناپذیری به تلفن همراه شما وارد نگردد به بررسی این پارامتر دقت نمایید.

داغ شدن شارژر: اگر شارژر شما بیش از اندازه داغ می‌شود دلیل بر بی‌کیفیت بودن آن می‌باشد داغ شدن اندک شارژر طبیعی است ولی اگر گرما به حدی است که دست شما را می‌سوزاند نشان از تقلبی بودن شارژر شما می‌باشد.

کابل شارژر: کابل‌هایی‌که از مقاومت خوبی برخوردار نیستند به مرور زمان قطع می‌گردند و آسیب‌هایی را به گوشی شما وارد می‌آورند، با این وجود بعد از خرید شارژر فست شارژ حتما کابل اصلی تهیه نمایید.

انتخاب نوع شارژر: با توجه به همه مطالبی که در مورد انتخاب نوع شارژر در این مقاله مطرح گردید خرید شارژر‌های فست شارژ که با توجه به دغدغه‌های زندگی‌های امروزی و نداشتن وقت کافی می‌توانند در مدت زمان کمی ‌گوشی شما را شارژ نمایند و در مدیریت امور روزه‌مره سهولت را به عمل خواهد آورد.

دیگر نگران کمبود وقت در زمان که نیاز به گوشی دارید نباشید می‌توانید با خرید شارژر‌های اصلی و باکیفیت از سایت و یا فروشگاه علی پخش به راحتی و با صرف اندک زمانی انواع مختلف و مدل‌های متنوعی را انتخاب نموده و سپس اقدام به خرید شارژر فست شارژ کنید سپس همان را درب منزل تحویل بگیرید.

سوالات متداول: 

چرا به خرید شارژر فست شارژ توصیه شده است؟

آداپتور شارژ سریع قادر است دستگاهتان را در مدت کوتاه تری شارژ نماید بدون اینکه آسیبی به باتری وارد شود به همین علت است که به خرید شارژر فست شارژ توصیه شده است.

برای انتخاب شارژر فست شارژ به چه نکاتی توجه نماییم؟

قبل از انتخاب باید خروجی برق شارژر را در نظر بگیرید که اگر مقدار توان برق وارده به موبایل بیش از حد نصاب باشد منجر به خراب شدن باتری خواهد شد.

آیا کلگی Fast Charge برای آیفون مناسب است؟

تنها مدل‌های آیفون 8 به بعد به نسخه شارژ سریع مجهز شده اند، پس این نکته را در رابطه با خرید شارژر آیفون به یاد داشته باشید.