تنوع بسیار زیاد در گجت‌های الکترونیکی در بازار ممکن است بسیاری از مصرف‌کنندگان را دچار سردرگمی کند و با خود بگویند پاور بانک چی بخرم. خرید محصول درجه یک و مطمئن از چند جهت حائز اهمیت است. برای خرید پاور بانک باید از ویژگی‌های پاور بانک خوب آگاهی داشته باشید و آن را از فروشنده معتبر و مطمئن خریداری کنید تا هم از سرمایه خود حفاظت کنید و هم به محصولات الکترونیکی دیگر خود آسیب وارد نکنید. در این مطلب نکات مهمی برای خرید پاوربانک مناسب بررسی می‌شود. با ما همراه باشید.

پاور بانک چی بخرم و اصلا چه کاربردی دارد؟ 

برای داشتن تجربه‌ی خریدی لذت‌ بخش و رفع نگرانی و وسواس شما در رابطه با پاور بانک چی بخرم ابتدا باید درباره آن‌چه می‌خواهید بخرید اطلاعات کافی داشته باشید. پاوربانک دستگاهی است که در صورت تمام شدن شارژ دستگاه‌های هوشمندتان مانند انواع گوشی‌ها، لپ‌تاپ، تبلت و … را می‌تواند آن‌ها را شارژ کند. در واقع این محصول برای زمان‌هایی که از برق دور هستیم و شارژر دستگاه محلی برای اتصال ندارد بسیار کاربردی است. این محصول انواع بسیار متنوعی دارد که می‌خواهیم به شما یاد بدهیم چگونه از بین این همه تنوع نمونه مناسب را خریداری نمایید.

در ادامه مواردی ذکر شده که راهنمایی کامل در رابطه با پاور بانک چی بخرم در اختیارتان قرار داده شده است.

ظرفیت پاوربانک 

اولین نکته‌ای که هنگام خرید پاوربانک باید به آن توجه کرد ظرفیت آن است. برای پی بردن به این‌که ظرفیت پاور بانک متناسب با نیازهای شما چقدر است باید به چند مورد دقت کنید: چه دستگاه‌هایی را با پاوربانک شارژ می‌کنید؟ باتری این دستگاه‌ها چند میلی‌ آمپر ساعت است؟ تعداد دفعات شارژ کردن‌ها چقدر است؟

پیشنهاد ما برای مطالعه:   تاثیر شارژر بر باتری گوشی

ممکن است شما نیاز به پاوربانکی داشته باشید که روزانه گوشی‌تان را شارژ کند یا این‌که هر چند وقت یک‌ بار از آن استفاده می‌کنید. برای نمونه پاور بانک وی اسمارت VS 59 اورجینال دارای ظرفیت 20000 میلی‌آمپرساعت است که میزان قابل توجهی است و برای کسانی که به صورت پیوسته به پاوربانک نیاز پیدا می‌کنند ایده آل و پاسخ به سوال پاور بانک چی بخرم آن ها را داده است و بسیار کاربردی است.

پاور بانک چی بخرم

 

ممکن است ظرفیت اسمی با ظرفیت واقعی پاوربانک متفاوت باشد و این تفاوت را میزان راندمان پاور بانک مشخص می‌کند. عدد راندمان روی پاوربانک درج می‌شود. برای نمونه اگر پاوربانکی ظرفیتی معادل 10000 میلی‌آمپرساعت داشته باشد و راندمان آن نیز برابر 80 درصد باشد ظرفیت واقعی برابر 8000 میلی‌آمپرساعت خواهد بود، ولی این مسئله در پاور بانک های مرغوبی با برند V-Smart و Xiaomi صدق نمی کند.

سرعت شارژ شدن و شارژدهی پاور بانک

مسلماً وقتی پاور بانکی خریداری می‌کنید دوست دارید هم خود محصول سریع شارژ شود هم گوشی شما را با سرعت زیاد شارژ کند. اما این دو موضوع در همه پاوربانک‌ها صادق نیست. اهمیت زیادی دارد که پاور بانک مورد نظر شما برای فول شارژ شدن به چه میزان زمان نیاز دارد و با چه سرعتی می‌تواند دستگاه شما را شارژ کند. پس قبل اینکه با خود بگویید پاور بانک چی بخرم به این دو نکته دقت کنید.

شدت جریان 

قطعاً پاوربانک‌های متفاوت شدت جریان‌های خروجی متفاوتی نیز دارند. برخی از پاوربانک‌ها نیز دارای پورت‌های خروجی متعدد با شدت جریان‌های متفاوت هستند. هر چه این شدت بیشتر باشد دستگاه‌های شما با سرعت بیشتری شارژ می‌شوند البته باید در رابطه با پاور بانک چی بخرم در نظر داشته باشید که دستگاه شما حداکثر با چه جریانی شارژ می‌شود. برخی از پاوربانک‌ها نیز دارای قابلیت شارژ سریع هستند. برای نمونه پاور بانک V smart 10000 مدل VS 57 از این قابلیت برخوردار است و می‌تواند گوشی شما را در کمترین زمان ممکن شارژ کند.

پاور بانک چی بخرم

 

ابعاد پاوربانک 

اگر بخواهید در حین حمل و نقل از پاور بانک خود استفاده کنید احتمالاً ابعاد پاور بانک گزینه مهم و تاثیرگذاری در خرید شما خواهد بود و وسواس شما در باب پاور بانک چی بخرم بیشتر می شود. به‌ویژه اگر پاوربانک را برای طبیعت‌گردی‌های پیاده یا با دوچرخه نیاز داشته باشید. ابعاد آن روی وزن پاوربانک تاثیر می‌گذارد. البته ابعاد می‌تواند روی ظرفیت آن اثرگذار باشد. بنابراین اگر ابعاد پاوربانک برای شما گزینه‌ی مطرحی نیست بهتر است روی ظرفیت آن تمرکز کنید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   0 تا 100 آموزش ریست فکتوری گوشی های هوشمند

امکانات جانبی

این گزینه به سلیقه کاربر بستگی دارد. برخی از پاوربانک‌ها دارای چراغ قوه، چراغ LED و … هستند که در شرایط خاص می‌تواند کاربردی باشد. نشانگر ال‌ ای‌ دی روی پاور بانک مواردی مانند میزان شارژ باقیمانده‌ی پاوربانک، خاموش یا روشن بودن دستگاه و … را با رنگ‌های گوناگونی مشخص می‌کند.

در ادامه به برخی از مهم‌ترین سوالات در زمینه پاور بانک چی بخرم پاسخ داده شده است.

آیا استفاده از پاوربانک می‌تواند به گوشی یا تبلت صدمه بزند؟ 

پاسخ این است: بله! اما چگونه؟

اگر از پاوربانک خود به صورت صحیح استفاده کنید آسیبی به دستگاه‌های شما وارد نخواهد شد. بهتر است برای شارژ کردن همواره از کابل‌های اصلی دستگاه‌ها استفاده کنید. با خرید پاور بانک از فروشنده‌های معتبر محصولی مطمئن تهیه کنید تا به دستگاه‌های الکترونیکی شما آسیب وارد نشود.

پس اگر پاوربانک فیک تهیه کنید در برابر ولتاژ غیرنرمال، شارژ بیش از حد، داغ شدن، شدت جریان بالا و غیره مقاوم نخواهد بود. این مشخصات روی پاوربانک درج شده است و شما می‌توانید از میزان آن‌ها آگاهی پیدا کنید، و این را نیز قبل اینکه بپرسید از خودتان پاور بانک چی بخرم باید بدانید.

پاور بانک چی بخرم

پاوربانک مورد نظر من چند بار گوشی من را شارژ می‌کند؟ 

برای پاسخ به این سوال کافیست ظرفیت باتری گوشی و راندمان آن را در نظر بگیرید. سپس با ضرب یک راندمان در ظرفیت واقعی پاوربانک و تقسیم بر ظرفیت گوشی متوجه تعداد شارژ شدن خواهید شد. اگر از راندمان باتری گوشی و پاور بانک اطلاعی ندارید می‌توانید آن‌ها را 80 درصد در نظر بگیرید. هر چه پاوربانک مرغوب‌تر باشد راندمان بالاتر و حتی نزدیک به 1 دارد و دانستن این مسئله برای کاربران که از فروشنده می‌پرسند پاور بانک چی بخرم ضروری است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   تشخیص کابل شارژر اصلی آیفون

برای نمونه اگر باتری گوشی شما 2000 میلی‌آمپرساعت ظرفیت داشته باشد و پاور بانک دارای ظرفیت اسمی 10000 میلی‌آمپرساعت باشد محاسبه تعداد شارژ به صورت زیر خواهد بود.

با این حساب دست‌کم چهار بار می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید.

پاور بانک چی بخرم؟ 

برای یافتن راه حل اینکه پاور بانک چی بخرم ظرفیت دستگاه خود را برای شارژ مشاهده کنید. در نظر بگیرید که چند وقت یک‌بار می‌خواهید این دستگاه را شارژ کنید و مشخص کنید که پاوربانک باید چقدر ظرفیت (میلی‌ آمپر ساعت) داشته باشد.
هنگامی که یک پاور بانک با ظرفیت مناسب پیدا کردید می‌توانید به طرح‌های مختلف پاوربانک‌ها نگاه کنید. کدام یک از نظر ظاهر، قیمت، لوازم جانبی و خصوصیات برای شما مناسب‌تر است.

از کجا پاور بانک بخریم؟ 

برای آن‌که پاوربانک اورجینال را خریداری کنید باید به این نکته دقت کنید که برای خرید پاوربانک حتماً به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. اگر این محصول را به صورت آنلاین خریداری می‌کنید به مشخصات سایت توجه کنید. فروشگاه علی پخش با عرضه محصولات اصل و با ارائه گارانتی برای محصولات خود از این جهت قابل اطمینان است و مشکلی در رابطه با اینکه پاور بانک چی بخرم نخواهید داشت.

به قیمت پاوربانک نیز توجه کنید. اگر فروشنده‌ای قیمت پاور بانک مورد نظر شما بسیار ارزان یا بسیار گران پیشنهاد کرده است نباید به او اعتماد کنید. هیچکدام از این دو حالت دلیلی برای ارائه پاوربانک اصل و باکیفیت نیست.

پاور بانک چی بخرم

طول عمر پاور بانک چقدر است؟

در صورت مراقبت مناسب و نگهداری در جای خشک و خنک هیچ دلیلی وجود ندارد که پاوربانک شما چندین سال دوام نیاورد. اگر از پاوربانک خود چندین بار در روز استفاده می‌کنید، سرانجام زمانی فرا می‌رسد که عملکرد باتری به‌تدریج کاهش می‌یابد و این موضوع برای هر دستگاه دیگری نیز اتفاق می‌افتد.

اگر سوالی دیگری مربوط به پاور بانک چی بخرم داشتید در قسمت نظرات بپرسید تا به آن پاسخ داده شود.

امتیاز شما
‫5/5 ‫(1 نظر)