چه موقعی دستگاه اندرویدی نیازمند کالیبره کردن باتری می شود

باتری های لیتیوم یونی پس از شارژ شدن های مکرر و به مرور زمان دچار کاهش ظرفیت می شوند ، برای مثال این را بگم یک باتری پس از 200 بار شارژ شدن ظرفیتش از 4200 به 4000 میرسه و بازهم به مرور زمان از ظرفیت آن کاسته می شود اما نگران نباشید ما در این بخش آموزش كاليبره كردن باتری اندرويد را برای شما قرار دادیم که راه حل این مشکل می باشد و از طریق آن می توانید ظرفیت باتری خود را افزایش دهید.

 شما به این مشکل زمانی پی خواهید برد که متوجه عملکرد عجیب و غریب باتریتان شوید یعنی هیچ استفاده از موبایلتان نکرده اید ولی 40% از باتریتان کم شود یا وقتی شارژتان به 30% که رسید به صورت ناگهانی خاموش شود ، در کل مقدار درصد باتری که صفحه گوشیتان نمایش می دهد نادرست است و نمیشود به آن اعتماد کرد.

فقط این را بدانید که كاليبره كردن نیاز به روت کردن (root)  نمی باشد ولی ما در اینجا آموزش آن را هم برای گوشی های روت شده و هم روت نشده قرار داده ایم.

قبل از كاليبره كردن باتری اندرويد

كاليبره كردن باتری اندرويد

قبل از انجام حواستان باشد که باتری موبایلتان را حتما چک کرده باشید ، اگر قابل جا به جایی هست آن را در بیاورید و توجه کنید نباید دارای پف یا دم باشد و از لحاظ ظاهری باید کاملا سالم باشد درکل در باتری گوشیتان نباید کوچک ترین نقصی دیده شود چون دیگر با كاليبره كردن باتری اندرويد درست نمی شود و بهتر است جدید آن را خریداری کنید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   از کجا بفهمیم گوشی هک شده

در کنار این ها مطمئن شوید که مشکل از جای دیگر آن نباشد چون ممکن است وقتی مشاهده کردید باتریتان شارژ نمی شود ممکن است مشکل از سوکت یا درگاه شارژ شما باشد و ربطی به باتری نداشته باشد و در این حالت بهتر است آن را به تعمیرگاه ببرید یا مثلا برنامه هایی را نصب کرده باشید که مصرف بالایی دارند یا اپدیت کردن که یکی از عوامل های مهم تاثیر گذار دیگر در این مورد می باشد.

بنابراین حواستان باشد در تشخیص این مسئله دچار خطا نشوید و این را بخاطر داشته باشید که عمل کالیبراسیون در صورت لزوم باید هر سه ماه یکبار انجام شود اگر آن را در مدت زمان کوتاه تری انجام دهید ممکن باعث ایجاد صدمه و کاهش عمر باتری دستگاهتان شود.

خب حالا بریم سراغ اصل مطلب !

مراحل كاليبره كردن باتری اندرويد برای گوشی های روت نشده

كاليبره كردن باتری اندرويد
  1. شارژ تلفن خود را کاملا تخلیه کنید تا خودش خاموش شود

  2. دوباره برای تخلیه کامل تر آن را دوباره روشن کنید و بگذارید خاموش شود ( معمولا در این حالت شارژ باتری 0 الی 3 درصد نمایش داده می شود)

  3. حال که کاملا خاموش شده است آن را به شارژر متصل نمایید و بگذارید باتریتان کاملا شارژ شود ( به 100% برسد)

  4. حالا شارژر را جدا کنید ازش و گوشی خود را روشن نمایید در اینجا دو حالت پیش میاد اگر نمایشگرتون 100% نشان نداد باید دوباره به شارژ بزنید تا عدد 100 رو نشون بدهد ، اگرهم این قضیه برایتان پیش نیامد دیگر نیازی نیست آن را به شارژر وصل کنید

  5. حالا گوشیتان را راه اندازی مجدد (restart) کنید اگر بازهم شارژ باتریتان 100% نمایش داده نشد آن را مانند مرحله قبل به شارژر متصل نمایید تا 100 را نمایش دهد ، باید چندین مرتبه این عمل را انجام دهید تا پس از ریستارت عدد 100 را نشان دهد

  6. مجددا با گوشی خود کارکنید تا به 0 برسد و تخلیه شود

  7. بدون روشن کردن آن را به شارژر وصل کنید تا کامل شارژ شود و 100%  نمایش داده شود

   حالا اگر تمامی مراحل بالا به درستی انجام داده باشید به شما تبریک میگم که كاليبره كردن باتری اندرويد را با موفقیت انجام داده اید.

مراحل کالیبره کردن مخصوص گوشی های روت شده

کالیبره کردن باتری اندروید
  1. قبل از اقدام به کالیبره کردن باید برنامه Battery Calibration را دانلود و نصب نمایید

  2. آنقدر با گوشی خود کار کنید تا شارژش تمام شود و خاموش شود                               

  3. برای تخلیه بهتر دوباره آن را روشن کنید تا مقدار کم باتری که دارد تخلیه شود

  4. آن را به دستگاه شارژر متصل نموده و منتظر بمانید تا 100% شارژ شود

  5. شارژر را جدا کنید و تلفن را روشن کنید ، اگر مقدار باتریتان کمتر از 100 بود باید آن را دوباره به شارژر متصل نمایید تا عدد 100 را برای شما نمایش بدهد.

  6. حالا تلفن خود را ریستارت دهید ، در اینجا نیز باید درصد باتری 100 باشد اگر نبود باید آن را با شارژر به 100 برسانید ، چندین دفعه این عمل را باید تکرار کنید تا پس از restart عدد 100 نمایشگرتان به شما نمایش بدهد

  7. بلافاصله که باتری شما 100 است وارد برنامه Battery Calibration شوید ، باتری دستگاهتان را کالیبره کنید

  8. با گوشیتان کار کنید تا به 0 برسد و شارژش تمام شود

  9. حالا بدون روشن کردن دستگاهتان را به شارژر متصل نمایید تا به 100 برسد و پر شود

پیشنهاد ما برای مطالعه:   چند راه ساده برای افزایش عمر باتری آیفون که قطعا از آن‌ها بی خبر هستید

 

اگر تمامی این مراحل را به درستی طی کرده باشید ، شما كاليبره كردن باتری اندرويد را برای دستگاه های روت شده را با موفقیت انجام داده اید.

نکته : اگر دستگاه شما روت شده می باشد یک راهکار عالی برای افزایش نگه داری باتری وجود دارد که آن پاک کردن

فایل batterystats.bin می باشد.

در انتها اگر بازهم موفق به كاليبره كردن باتری اندرويد خود نشده اید و به هر دلیلی تلاشتان نافرجام صورت پذیرفت مشکلتان در بخش نظرات ذکر نمایید تا در اسرع وقت پاسخ داده شود.
 
سوالات متداول: 

چرا باید كاليبره كردن باتری اندرويد انجام دهیم؟

پس از مدت‌ها استفاده از دستگاه تلفنمان با زود خالی شدن باتری روبرو خواهیم شد که برای رفع این مشکل نیازی به تعویض باتری و صرف کرن سایر هزینه‌های دیگر نیست تنها کافیست با كاليبره كردن باتری اندرويد این مشکل را رفع نمایید.

ایا برای کالیبره کردن باتری اندروید نیاز به نصب برنامه است؟

خیر برای كاليبره كردن باتری اندرويد نیاز به نصب هیچ نرم افزار و سخت افزاری نیست، این عمل در زمان کوتاهی صوت می‌پذیرد تنها کافیست چند مرحله ای که در اینجا ذکر شده است را انجام دهید.

راه‌های دیگر برای حفظ باتری گوشی کدامند؟

انتخاب شارژر اورجینال بسیار تاثیر گذار است زیرا این وسیله مامور رساندن برق از پریز به دستگاه شما است که اگر در این بین کوچکترین نوسان برق و هر مشکل دیگری رخ دهد شاهد خراب شدن باتری خواهیم شد، پس اگر موبایل سامسونگ دارید شارژر سامسونگ اصلی را در همینجا انتخاب نمایید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   USB 4 با تمامی اطلاعات و ویژگی های آن..

 

امتیاز شما
‫0/5 ‫(0 نظر)