صحفه نمایش AMOLED  

صفحه نمایش AMOLED شامل یک ماتریس فعال از پیکسل OLED تولید نور (لومینسانس) در هنگام فعال سازی الکتریکی است که به یک ترانزیستور نازک (TFT) سپرده شده و یا یکپارچه شده است.

به عنوان یک سری از سوئیچ ها برای کنترل جریان به هر پیکسل فردی به طور معمول، این جریان مداوم توسط حداقل دو TFT در هر پیکسل (برای مهار تابش) کنترل می شود، با یک TFT برای شروع و متوقف کردن شارژ خازن ذخیره سازی، و دوم برای ارائه منبع ولتاژ در سطح مورد نیاز برای ایجاد جریان ثابت به پیکسل، در نتیجه از بین بردن نیاز به جریان های بسیار بالا مورد نیاز برای عملیات OLED مجهز غیر فعال است .

فناوری Backplane TFT در ساخت صفحه نمایش AMOLED بسیار مهم است. در AMOLED ها، دو تکنولوژی اصلی پشت TFT اصلی، سیلیکون پلی کریستالی (پلی سای) و سیلیکون آمورف (a-Si)، در حال حاضر استفاده می شوند که به طور مستقیم امکان تهیه بسترهای فعال ماتریکس را در دماهای پایین (کمتر از 150 درجه سانتیگراد) بستر های پلاستیکی قابل انعطاف برای تولید صفحه نمایش AMOLED قابل انعطاف است.

سوپر AMOLED

“سوپر AMOLED” یک اصطلاح بازاریابی است که توسط سازندگان دستگاه برای نمایشگر AMOLED با یک دیجیتایزر یکپارچه ایجاد شده است : لایه ای که لمس را شناسایی می کند، به جای صفحه بالای آن، یکپارچه شده است. تکنولوژی صفحه نمایش به طور کامل بهبود نیافته است. به گفته سامسونگ، Super AMOLED یک پنجم نور خورشید را به عنوان نسل اول AMOLED نشان می دهد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   هر آنچه باید در مورد فلش کردن گوشی بدانید

سوپر AMOLED بخشی از خانواده ماتریکس پنتیلی است، گاهی اوقات به اختصار SAMOLED نامیده می شود. سامسونگ کهکشان S 3که به جای Super AMOLED RGB (non PenTile ) سوپر AMOLED Plus از پیشین سامسونگ کهکشان S 2به عنوان Super AMOLED تغییر کرده است، اندازه صفحه نمایش بزرگتر S 3، کاربران را تشویق می کند تا تلفن های بیشتری را از چهره خود را به مبهم اثر کند.

ویژگی و قابلیت های صفحه نمایش AMOLED

این نمایشگر بدلیل انحنایی که دارد زاویه دید فوق العاده ای را برای کاربران محیا می کند و با دید خیلی بهتری می توانند فیلم مورد علاقشان را ببینند ، در کنار آن طیف گسترده تری از رنگ ها در آن وجود دارد حتی در رنگ های سفید و سیاه و ساب پیکسل های اضافه شده به آن (افزایش تراکم پیکسلی) که رزولیشن صفحتان را افزایش داده که شما هنگام کار کردن با آن متوجه وضوح بسیار بالا خواهید شد.

در کنار این ها سرعت جا به جایی رنگ ها در این نوع نمایشگر 3 برابر شده است ، لذا بسیار برای فیلم های اکشن و پر تحرک مناسب می باشد و دیگر صدم ثانیه ای از فیلم از چشمتان پنهان نمی شود ، بخصوص برای گیمرها که سرعت نمایش برایشان مهم است بسیار کارآمد می باشد.

در کنار این ها بد نیست که به معایب آن نیز اشاره ای کنیم که اصلی ترین آن مصرف بالای باتری است ، بدلیل طراحی و ساختارش نیاز به منبع برق بیش تری نسبت به بقیه دارد در کل گوشی های مجهز به صفحه نمایش AMOLED سریعا باتریشان خالی می شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   تعمیر سیم شارژر سامسونگ

صفحه نمایش AMOLED

تکنلوژی Quad HD Super AMOLED

تکنولوژی Quad HD Super AMOLED برای اولین بار توسط AU Optronics در آوریل 2014 مورد استفاده قرار گرفت.  بعد از اینکه AU Optronics گوشی خود را که از یک صفحه نمایش Quad HD Super AMOLED استفاده کرده بود، منتشر کرد ، شرکت های دیگری همچون سامسونگ گوشی های خود را با استفاده از فن آوری مانند Samsung Galaxy Note 4 و Samsung Galaxy Note 5 Broadband LTE-A و Samsung Galaxy S6 و S7 بکار گرفتند.

صفحه نمایش AMOLED

صفحه نمایش آینده از سال 2011 تا 2013 توسط سامسونگ صفحه نمایش Super AMOLED Plus انعطاف پذیر، سه بعدی، بدون شکستن و شفاف نمایش داده شده است که از رزولوشن بسیار بالا و در اندازه های مختلف برای گوشی ها استفاده می کند. این نمونه های غیرمستقیم از یک پلیمر به عنوان یک بستر استفاده می کنند که نیاز به پوشش شیشه ای، پشتی فلزی و ماتریس لمسی را برطرف می کند و آنها را به یک لایه یکپارچه ترکیب می کند.

خرید گلس UV برای گوشی های دارای صفحه نمایش AMOLED

امتیاز شما
‫0/5 ‫(0 نظر)