در این مقاله در رابطه با تاثیر شارژر بر باتری گوشی مطالب جامعی را برای شما گردآوری کرده و شما را در زمینه خرید شارژر خوب راهنمایی می‌کنیم.

باتری گوشی موبایل

پیشرفت فناوری امروزه سبب شده تا دستگاه های به روز و نوینی به بازار عرضه شود و میل و رقبت در بروز کردن تلفن همراه هر روزه بیشتر از پیش خواهد شد. این دستگاه ها از هر برندی دارای شکل ظاهری و عملکرد متفاوت هستند اما مسئله مهم در نوع کارایی هر یک، کیفیت باتری آن ها می‌باشد.

طول عمر باتری و کیفیت نگهداری شارژ برای افراد بسیار مهم است زیرا اگر این دو مورد در رده خوبی قرار نداشته باشد، کارایی دستگاه موبایل با افت شدیدی رو به رو می‌شود و ممکن است شما به عنوان یک کاربر نتوانید به درستی از تلفن همراه خود استفاده کنید و ناچار باشید که بعد از مدتی موبایل یا باتری موبایل خود را تعویض نمایید.

تاثیر شارژر بر باتری گوشی

قبل از پرداختن تاثیر شارژر بر باتری گوشی باید بدانید به به طور کلی باتری گوشی موبایل از اصلی ترین اجزای سخت افزاری دستگاه محسوب شده که کارایی و عملکرد تلفن شما با سلامت این قطعه ارتباط مستقیمی دارد. یکی از مهمترین دغدغه های سازنده های تلفن همراه، بهبود باتری ها از نظر عملکردی می‌باشد.

شرکت‌های سازنده تلفن همراه، خصوصا برند سامسونگ و آیفون همواره به دنبال افزایش مدت زمان نگهداری شارژ برای باتری های تولیدی هستند. امروزه کیفیت باتری گوشی های جدید نسبت به قبل چندین برابر شده و محدودیت‌های بسیاری در این زمینه رفع شده است.

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده باشد که در حین انجام حساس ترین کار و یا در شرایط نامناسب، گوشی تلفن همراه شما به دلیل ضعف باتری خاموش شود و قابل استفاده نباشد و این از تاثیر شارژر بر باتری گوشی از نوع منفی است. حتی شاید این مورد را تجربه کرده باشید که هر لحظه ناچار به استفاده از پاور بانک حتی در منزل باشید که بتوانید از تلفن همراه خود استفاده کنید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   اتصال مودم به کامپیوتر همراه با تصویر

تاثیر شارژر بر باتری گوشی

 برخی افراد حتی اظهار دارند که در هنگام استفاده از بعضی اپلیکیشن های موبایلشان، پشت دستگاه داغ شده و قابل نگهداری در دست نمی‌باشد. امروزه که رزولیشن دستگاه های همراه پیشرفته، افزایش خوبی داشته، افراد بیشتر با این مسائل مواجه می‌شوند.

جدا از بحث تاثیر شارژر بر باتری گوشی استفاده صحیح از لوازم جانبی تلفن همراه و تمامی لوازم‌های جانبی مرتبط با دستگاه‌های صوتی تصویری بسیار مهم است اما بسیاری از اشخاص در این رابطه اطلاعات درستی ندارند و استفاده نامناسب و اشتباه از این ابزار سبب شده تا عمر لوازم جانبی موبایل خود را کاهش می‌دهند.

یکی از موارد مهم برای محافظت از عمر باتری گوشی و بهبود عملکرد آن، این است که باید باتری هر گوشی موبایل با شارژر مخصوص خود شارژ شود. در واقع باید این اطلاعات را، فروشنده لوازم جانبی در اختیار شخص خریدار هنگام خرید شارژر سامسونگ و یا شارژر برای هر برند دیگری بگذارد.

تاثیر شارژر بر باتری گوشی

معمولا همه شما حین خرید گوشی موبایل، این جمله را در خصوص تاثیر شارژر بر باتری گوشی به یاد داشته باشید که موبایل خود را با شارژر مخصوص خودتان، شارژ کنید و به شارژرهای متفرقه متصل نکنید.

اغلب افراد این هشدار را جدی نگرفته و به دلیل اینکه بسیاری از شارژر ها در اطرافشان برای تلفن همراهشان دارای کارایی است، استفاده می‌کنند اما بعد از مدتی با مشکل خالی شدن شارژ باتری و داغ شدن باتری و یا عدم شارژ درست باتری مواجه می‌شوند.

این مورد بسیار در تاثیر شارژر بر باتری گوشی مهم است که بدانید، میزان ولتاژ باتری هر گوشی همراه متفاوت از باتری سایر دستگاه های تلفن همراه بوده و به همین دلیل فروشنده تاکید دارد که با شارژری که دارای همخوانی است، موبایل خود را شارژ کنید تا به باتری خود صدمه نزنید.

ظرفیت و ولتاژ مورد نیاز گوشی

دو عامل مهمی که برای سلامت باتری ها دارای اهمیت است، میزان ولتاژ و آمپر است که مقادیر آن ها برای همه تلفن های همراه یکسان نیست. به طور معمول این مقادیر ذکر شده بر سطح هر دستگاه درج شده است که اغلب افراد نیز به آن توجه نمی‌کنند. به عنوان یک مثال ساده، یک موبایل دارای ظرفیت دو آمپر با باتری ظرفیت سه آمپر برابری ندارد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   از کجا بفهمیم گوشی هک شده

بسیاری از افراد به دلیل نداشتن اطلاعات درست، تصور دارند که اگر برای شارژ گوشی خود از یک شارژر با آمپر بیشتر و قوی تر استفاده کنند، زودتر باتری را شارژ می‌کنند اما این فرضیه تاثیر شارژر بر باتری گوشی کاملا اشتباه است.

تاثیر شارژر بر باتری گوشی

در واقع عکس این قضیه هیچ مشکلی برای گوشی موبایل شما به وجود نمی‌آورد به این معنا که اگر شما از شارژر ضعیف تر از آمپر تعیین شده برای موبایل خود استفاده کنید، هیچ آسیبی به باتری دستگاهتان وارد نمی‌شود اما شارژر های قوی تر، آسیب جدی به باتری وارد می‌کنند.

امروزه شارژرهایی بسیار پیشرفته تولید و به بازار عرضه شده است که قابلیت این را دارند که نوع سیستم اتصال یافته را شناسایی کنند و آمپر آن را آنالیز و میزان برق خروجی برای شارژ باتری را تنظیم کنند. این سیستم کنترل کننده ولتاژ خروجی با نام پاور آی کیو شناخته می‌شود که می‌توان گفت تاثیر شارژر بر باتری گوشی در این مورد مثبت است.

تاثیر فست شارژر ها بر باتری گوشی

تکنولوژی همواره مطابق با استنداردها در حال پیشرفت است. گوشی های جدید امروزی از تکنولوژی شارژر های فست یا سریع استفاده می‌کنند که در مدت زمان کوتاهی باتری را پر می‌کنند. گوشی های تلفن همراه جدید، دارای باتری های قوی هستند به این معنا که این باتری ها در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شوند و برای مدت زمان طولانی این میزان شارژ را نگه می‌دارند.

مدارهای مختلف و تراشه‌های بسیار با کیفیتی در شارژرهای فست استفاده می‌شود و همچنین، دوام و ماندگاری کابل‌های این نوع شارژر ها بسیار بیشتر از کابل شارژر های معمولی است و همچنین تاثیر شارژر بر باتری گوشی بهتری دارند. مهمترین مزیت فست شارژها علاوه بر مدت زمان کوتاه برای فول کردن شارژ، جلوگیری از داغ شدن باتری می‌باشد.

تاثیر شارژر بر باتری گوشی

جالب است بدانید که برای خرید کابل شارژر آیفون اصلی، حتما به گیاهی بودن آن توجه کنید زیرا کابل شارژهای آیفون با این ویژگی تولید می‌شوند که بعد از مدتی تجزیه شوند و به طبیعت آسیبی وارد نکنند. باتری های شارژ سریع دارای دو فاز هستند  که در اولین فاز، ولتاژ بسیار زیادی را به نیمه خالی باتری وارد می‌کنند که به همین دلیل در مدت زمان ده دقیقه ابتدایی، گوشی شما حدود 50 الی 70 درصد شارژ می‌شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   تعمیر سیم شارژر سامسونگ

شارژ مرحله اول، هیچ تاثیر شارژر بر باتری گوشی منفی بر سلامت بلند مدت باتری نخواهد گذاشت.

حتما به کیفیت شارژر توجه نمایید

حال بسیاری افراد در زمان خرید شارژر سامسونگ، سوال یکسانی دارند که آیا شارژر سریع روی عمر باتری تاثیر می‌گذارد؟ این کاملا طبیعی است که افراد نگران عمر باتری تلفن همراه خود باشند.

افرادی که به سری گوشی های برند آیفون علاقمند هستند، اطلاع دارند که میزان عمر باتری برای این برند دارای اهمیت فراوان است و در واقع قیمت گوشی های دست دوم آیفون خصوصا در مدل های جدید این برند، بر اساس عمر و سلامت باتری مشخص می‌گردد.

این نکته در خصوص تاثیر شارژر بر باتری گوشی بسیار مهم است که شارژر های سریع با توجه به استاندارد های نوین امروز، ساخته شده اند و آسیبی برای عمر و دوام باتری به همراه ندارند.

تاثیر شارژر بر باتری گوشی

شاید تا به حال هنگام خرید شارژر آیفون و یا شارژر سامسونگ شنیده باشید که پرقدرت ترین شارزر ها مختص به گوشی های بالاتر از سامسونگ گلکسی اس 20 و آیفون 12 به بالا می‌باشد. در صورتی که فست شارژر سامسونگ شما سالم باشد، باتری در زمان نمایان شدن خط قرمز و یا هشدار کمبود شارژ، توانایی نگهداری ذخیره انرژی بیش از سی دقیقه را خواهد داشت.

از دیگر مسائل مهم در خصوص تاثیر شارژر بر باتری گوشی باید بدانید شارژ سریع توسط فست شارژر مخصوص تلفن همراه شما به باتری دستگاه آسیب نمی‌رساند اما شارژ با یک شارژر قوی که از نظر آمپر با باتری دستگاه شما متفاوت است، عمر باتری را می‌کاهد.

طبق تحقیقات تیم علی پخش یک شارژر سریع به اندازه هشت برابر یک شارژر معمولی فرآیند شارژ باتری را بهبود می‌بخشد. در صورتی که هنگام خرید گوشی موبایل در کنار دستگاه شما یک سارژر سریع نیز وجود داشت، باید بدانید که در صورت خرابی این شارژر برای تهیه مرتبه های بعدی، حتما همانند آن یک شارژر سریع تهیه کنید و حتما به تطابق آمپر آن با باتری گوشی خود توجه نمایید.

در آخر مهم ترین مسئله ای که در خصوص تاثیر شارژر بر باتری گوشی وجود دارد این است شارژرهای تقلبی دشمن سلامت باطری موبایل شما هستند.

امتیاز شما
‫5/5 ‫(1 نظر)