گاهی این مشکل برای عموم پیش می آید که متوجه میشیم دیگر گوشیمان شارژ نمی شود یا مدت زمان بسیار طولانی صرف شارژ شدن شود که نشانه خرابی آن است ، مسلما شرکت های تولید کننده شارژرها را طوری طراحی می کنند که از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار می باشند ولی در این بین بدلیل برخی اشتباهات و عدم رعایت اصول باعث کاهش عمر در نتیجه خراب شدن آن می شویم ، در ادامه ما به نکاتی برای افزایش عمر شارژر گوشی که حتما باید رعایت کرد می پردازیم که سبب میشوند این بحران برایمان حل شود و تاثیر زیادی بر روی افزایش عمر و بهینه عملکرد آن دارد.

 جلوگیری از افزایش دمای شدید

افزایش عمر شارژر

درون کلگی و خوده شارژر مدارهایی بسیار ریز و حساسی وجود دارند که در صورت قرار گرفتن در گرما و حرارت ذوب می شوند و در نتیجه آسیب میبینند بنابراین میبایست آنهارا دور از تابش مستقیم خورشید بگذارید و به هیچ وجه آنرا داخل ماشین خود نذارید بخصوص در فصل تابستان ، همان طور که گفته شد اگر به سیم کشی و مدار آداپتور کمی گرما برسد به راحتی ذوب شده و مشاهد شارژ نکردن و یا ایراد در عملکرد آن می شویم.

در کنار گرما ، سرمای بسیار بالا نیز مضر می باشد و مسبب کاهش عمر شارژر ما می شود ، در فصل زمستان حتما برای افزایش عمر شارژر آن را در کوله پشتی یا جای دیگری با دمای مناسب قرار دهید یا عایقی ضد سرما به دور آن بپیچید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   انواع شارژرهای سامسونگ

پس هر بار استفاده مانند اول کابل را به دور خود بپیچید

افزایش عمر شارژر اگر دقت کرده باشید همان اول که سیم آداپتور را از جعبه گوشی خارج می کنید بشکل یک دایره یا بیضی منظم در هم پیچیده شده است اما به این فکر کرده اید که دلیل آن چیست؟ من این را باید بگویم در افزایش عمر شارژر تنها وضعیت مناسب استاندارد کابل شارژ برای قرارگیری همین است ، از عمده دلایل خراب شدن کابل همین طرز قرار گیری نامناسب آن میباشد و اکثریت ماها این عادت غلط را داریم که پس از شارژ کردن سیم را بصورت نادرست و نامنظمی جمع میکنیم و لذا با کاهش عمر آن روبرو میشویم ، بنابراین هنگامیکه کارتان تمام شد آنرا در حالت مناسبی که عکس آن گذاشته شده بپیچید.

 

نکات اساسی برای افزایش عمر شارژر

یکی از مسائل نادیده گرفته شده توسط بسیاری از کاربران بی توجهی به نوشته های داخل دفترچه راهنما که در آن ذکر شده : به هیچ وجه آن را به پریزهایی که دارای قطع و وصلی اند یا در جای خود لق می خورد متصل ننمایید و حتما هنگامی که می خواهید سری کابل را وصل کنید بصورت صحیح و مستقیم ( دو دستی) آن را داخل درگاه گوشیتان بگذارید و همچنین دور از دسترس اطفال باشد و …

دیگر مسئله مهم خودداری از برخورد آن با آب و رطوبت میباشد چراکه تابحال شارژری طراحی نشده است ضد نم و خیسی باشد چون در اثر کوچکترین تماس با آب مدارهای آن مسیوزد و شما مجبور به تعویض آن میشوید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:   كاليبره كردن باتری اندرويد

یکی از موضعات دیگر در افزایش عمر شارژر که قطعا باید توجه نمود جلوگیری از ضربه خوردن آن هست زیرا با این عمل سیم ها به احتمال بالایی از مدار اصلی جدا گشته ، این موضوع در آداپتورهای سامسونگ بسیار نادر است ولی در آداپتورهای آیفون بسیار شایع شده است پس حواستان را در این مورد جمع کنید.

خرید آداپتور شارژر

همانگونه که در ابتدا گفته شد شارژرهای تولید شده توسط خوده شرکت ها (اورجینال) از کیفیت بالایی برخوردار هستند و طول عمر بالایی نیز دارند طوریکه حداقل بین 2 الی 4 سال میبایست برایتان مفید کارکند ، اما خیلی از شارژرهایی که به بازار عرضه میشوند مدل چینی هستند و طول عمر پایینی دارند و چون آمپر و ولتاژ دقیقی از خود عبور نمی دهند باعث صدمه رسیدن به باتری گوشی شما میشوند ، پس بیاید منطقی فکر کنید که چه بهتر است شارژر اصل خریداری کنید و همین صرفه اقتصادی بیش تری نیز برای شما خواهد شد.

خرید کابل شارژ

سوالات متداول:

چگونه می‌توان عمر شارژر را افزایش داد؟

برای افزایش عمر شارژر یک سری الزامات را می‌بایست رعایت نمایید، برای مثال نمی‌توان هر شارژری را به هر دستگاهی متصل نمود یعنی شارژر سامسونگ مخصوص گوشی‌های سامسونگ است.

علت اصلی خراب شدن شارژرها چیست؟

داغ کردن آداپتور از عمده دلایل آن است، که بالا رفتن دمای شارژر برگرفته از کار کردن با گوشی هنگامیکه به شارژ هست می‌باشد و علاوه بر آن این امر منجر به صدمه رسیدن به دستگاه گوشی نیز خواهد شد.

تفاوت عمر شارژر اورجینال و غیر اصل است چه قدر است؟

پیشنهاد ما برای مطالعه:   هندزفری تایپ سی چیست

می‌توان گفت شارژرهای اصلی طول عمر بسیار بالاتری دارند و به دلیل ماندگاری بالایی که دارند با خرید آن‌ها از لحاظ اقتصادی نیز صرفه جویی نموده اید، این مسئله در خصوص کاربران اپل اهمیت بیشتری دارد که به آن‌ها توصیه می‌شود که خرید شارژر آیفون را در کیفیت اصلی به ثمر برسانند.

5/5 - (1 امتیاز)
‫3/5 ‫(1 نظر)